کد خبر 270331
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸

احمدی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

انتخاب استاندارن بر اساس واقعیت و ضرورت هر استان صورت بگیرد/ استاندار باید اثرگذار باشد

انتخاب استاندارن بر اساس واقعیت و ضرورت هر استان صورت بگیرد/ استاندار باید اثرگذار باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استاندار باید دارای ابتکار عمل باشد و نقاط قوت و ضعف استان را بشناسد یک برنامه مشخص به اضافه نگاه توسعه‌ای برای استان داشته باشد. وزیر کشور برهمین باور هستند که بایستی شاخص‌هایی برای استاندارن تعریف و انتخاب شوند که یک انتخاب نزدیک به واقعی و اثرگذار صورت بگیرد.

وحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، درمورد شاخص های انتخاب استاندارن اظهارکرد: استانداران به عنوان شخصیت‌هایی که بالاترین مقام یک استان حساب می شوند و علی القاعده تدبیر کل استان با آن‌ها است و بایستی هر استانداری مجموعه‌ای از شاخص‌های لازم را داشته باشند.

احمدی بیان کرد: بخشی از این شاخص‌ها برای همه استانداران جزء مشترکات است. اما در رابطه با بعضی از استان‌ها ممکن است یک شاخص‌های خاصی برای آن استان وجود داشته باشد .مثلا اگر در یک استانی وجه اقتصاد غلبه می‌کند، استاندار باید شاخص‌های اقتصادی را بهتر بشناسد. برخی استان ها شاخض های فرهنگی بالاتری دارند بنابراین ضرورت کار ایجاد می‌کند که استاندار رویکرد فرهنگی قوی داشته باشد.

وی ادامه داد: استاندار بایستی کسی باشد که وظایف همه وزارتخانه‌ها را بشناسد زیرا همه وزارت‌خانه‌ها در مراکز استانی اداره کل دارند. اگر استانداری باشد که این اطلاعات کافی نداشته باشد. ممکن است نتواند اشراف کاری را بر مجموعه‌های مختلف داشته باشد.

وحیدی گفت: استاندار باید دارای ابتکار عمل باشد و نقاط قوت و ضعف استان را بشناسد یک برنامه مشخص و مدون که بر مبنای قوانین کشور است به اضافه نگاه توسعه‌ای برای استان داشته باشد. بنابراین آقای مومنی وزیر کشور براساس صحبتی که با ما داشتند. برهمین باور هستند که بایستی شاخص‌هایی برای استاندارن تعریف و انتخاب شوند که یک انتخاب نزدیک به واقعی و اثرگذار صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha